Proiectul ,,Alege Şcoala – educaţie de calitate, viitor în comunitate!” le-a împlinit copiilor dorinţa de a avea ghiozdane noi, echipate pentru şcoală

Dacă pentru mulţi dintre copiii de la oraş cea mai arzătoare dorinţă este să aibă cea mai modernă tabletă sau ultimul tip de telefon, în satele izolate din România, acolo unde părinţii cu greu îşi găsesc un loc de muncă, copiii îşi doresc să aibă măcar un ghiozdan al lor, să aibă un stilou potrivit pentru a-şi scrie temele, să aiba rechizitele necesare pentru a merge la şcoală şi a învăţa cu drag. Există copii talentaţi la pictura şi desen care în timp renunţă la talentul lor pentru ca nu au acuarele, planşe sau pensule. Există copii care vor să înveţe bine, să aibă caiete ordonate şi curate, dar care sunt nevoiţi să scrie la mai multe materii pe acelaşi caiet sau să şi împartă puţinele creioane sau carioci cu fraţii lor.

De aceea, donaţia de ghiozdane echipate, realizată în cadrul proiectului Alege Şcoala – educaţie de calitate, viitor în comunitate!” pentru cei 260 de copii beneficiari, a fost un adevărat motiv de bucurie atât pentru copii, cât şi pentru părinţi.

La primirea ghiozdanelor, copiii le-au deschis şi s-au uitat la toate rechizitele, fiind bucuroşi să vadă că au acum tot ce le trebuie: penare echipate, caiete, bloc de desen, acuarele, pensule, carioci, creioane colorate, trusa geometrică etc.

,,Vă mulţumesc pentru rechizite. Îmi plac toate: şi stilul, şi cariocile, şi caietele. Noi suntem 10 fraţi, dintre noi 6 mergem la şcoală şi până acum împărţeam rechizitele şi nu aveam un penar numai al meu”, a spus Sergiu, clasa a V-a, 11 ani.

,,Îmi place să fiu ordonată şi să am caietele cu scris frumos şi colorat însă până acum foloseam un caiet la mai multe materii şi nu aveam atât de multe culori. Îmi este foarte drag că am primit atâtea carioci, creioane colorate, caiete şi un penar dotatat cu tot ce imi trebuie”, Eliza, clasa a V-a, 11 ani.

,,Mulţumesc pentru toate rechizitele primite însă cel mai mult ma bucur ca am primit creioane colorate, acuarele şi pensule pentru că sunt pasionată de desen şi pictură”, Rebecca, 11 ani, clasa a V-a.

,,Iniţiativa de a oferi copiilor ghiozdane şi rechizite a fost binevenită. Pe chipul copiilor se citea bucuria adevarată. Când au început să-şi scoată rechizitele din ghiozdane au fost foarte entuziasmaţi. La grădiniţă, la finalul programului,când au venit părinţii să-i ia acasă, copiii le-au arătat cu bucurie ce au primit. La rândul lor, şi părinţii au fost impresionaţi şi recunoscători. Mulţi dintre copii provin din familii numeroase, cu venituri minime iar părinţii nu-şi permit mereu să cumpere copiilor tot ce au nevoie pentru şcoală,” a spus profesor Milica Bivolan, Director Şcoala Gimnazială Predeşti.

Toţi beneficiarii proiectului ,,Alege Şcoala – educaţie de calitate, viitor în comunitate” sunt fie copii aflaţi in risc educaţional, fie copii in situatii de saracie sau din familii cu o situatie familiala dificila.Proiectul ,,Alege Școala ‐ educație de calitate, viitor în comunitate!” este desfăşurat de fundaţia World Vision România în parteneriat cu Patriarhia Română, în comunităţile Predeşti, Sopot, Băileşti (jud. Dolj) şi Parpaniţa (jud. Vaslui), pe o perioda de 36 de luni. Proiectul vizează livrarea unor servicii integrate și centrate pe nevoile educaționale ale copiilor din grupurile vulnerabile identificate la nivelul celor patru școli partenere, din jud. Dolj și Vaslui, în vederea facilitării accesului la educație și reducerii părăsirii timpurii a școlii. Toamnă trecută, 260 de copii au fost incluşi în proiect şi au devenit benficiari direcţi ai activităţilor educaţionale special gândite pentru a se plia pe nevoile lor. Printre acestea se numără implementarea unui model de grădiniţă prietenoasă, derularea de programe ,,şcoală dupa şcoală” pentru copiii din ciclul primar şi gimnazial, precum şi alte activităţi care, cu siguranţă vor fi pe placul celor mici şi le vor oferi experienţe de învăţare şi dezvoltare: şcoli de vară, grădiniţe estivale, şcoli duminicale, cluburi tematice, excursii şi tabere educaţionale. În cei trei ani de desfăşurare a proiectului, 691 de antepreşcolari, preşcolari şi şcolari din clasele primare şi gimnaziale şi părinţii lor vor fi beneficiari direcţi ai activităţilor.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.