,,Când voi fi mare, voi fi un artist renumit” – Rebecca, clasa a V-a

Sunt puţini copii pe care îi auzi vorbind cu atâta bucurie şi determinare despre visurile lor, precum Rebecca, din clasa a V-a, care este pasionată de desen şi pictură şi care este convinsă că atunci când va fi mare va fi ,,un artist renumit”. Îi place să se exprime prin intermediul lucrărilor ei şi a luat parte la diverse concursuri de arta de la ea din şcoală şi, dacă ar avea resursele financiare necesare, ar merge chiar mai departe. Însă Rebecca provine dintr-o comunitate rurală din jud. Dolj unde, din cauza lipsei oportunităţilor de dezvoltare, visurile copiilor se lovesc de cele mai multe ori de marginile satului lor. Ca în majoritatea comunităţilor rurale,  părinţii copiilor se luptă cu lipsa locurilor de muncă, fiind nevoiţi să faca naveta catre cel mai apropiat oraş, să muncească cu ziua sau să plece în străinătate. De cele mai multe ori, fraţii mai mari au grijă de fraţii mai mici şi le dau o mână de ajutor părinţilor în gospodărie.

Pentru a o ajuta pe Rebecca să aibă un parcurs scolar cât mai frumos şi a reuşi să-şi împlinească visul, aceasta a fost inclusă în proiectul,,Alege Şcoala – educaţie de calitate, viitor în comunitate”. Rebecca serveşte masa la şcoală şi participă timp de doua ore la activităţi educaţionale menite să o ajute sa aprofundeze cunoştinţele la limba română şi matematică, dar şi să-şi dezvolte abilităţile de comunicare şi interrealaţionare pentru o mai bună integrare în mediul social.

Proiectul ,,Alege Școala ‐ educație de calitate, viitor în comunitate!” este desfăşurat de fundaţia World Vision România în parteneriat cu Patriarhia Română, în comunităţile Predeşti, Sopot, Băileşti (jud. Dolj) şi Parpaniţa (jud. Vaslui), pe o perioda de 36 de luni. Proiectul vizează livrarea unor servicii integrate și centrate pe nevoile educaționale ale copiilor din grupurile vulnerabile identificate la nivelul celor patru școli partenere, din jud. Dolj și Vaslui, în vederea facilitării accesului la educație și reducerii părăsirii timpurii a școlii. În această toamnă, 260 de copii au fost incluşi în proiect şi au devenit benficiari direcţi ai activităţilor educaţionale special gândite pentru a se plia pe nevoile lor. Printre acestea se numără implementarea unui model de grădiniţă prietenoasă, derularea de programe ,,şcoală dupa şcoală” pentru copiii din ciclul primar şi gimnazial, precum şi alte activităţi care, cu siguranţă vor fi pe placul celor mici şi le vor oferi experienţe de învăţare şi dezvoltare: şcoli de vară, grădiniţe estivale, şcoli duminicale, cluburi tematice, excursii şi tabere educaţionale.   În cei trei ani de desfăşurare a proiectului, 691 de antepreşcolari, preşcolari şi şcolari din clasele primare şi gimnaziale şi părinţii lor vor fi beneficiari direcţi ai activităţilor.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.