Targul INDAGRA – un real ajutor pentru integrarea tinerilor

45 de elevi ai liceelor partenere Fundatiei World Vision Romania au luat contact direct cu mediul de afaceri in cadrul celei de-a 19-a editii a Targului INDAGRA.

Intre 31 octombrie si 1 noiembrie s-a desfasurat cea de-a 19-a editie a Targului INDAGRA la care au participat 45 de elevi, impartiti pe echipe, de la cele trei licee partenere ale Fundatiei  World Vision Romania: Colegiul National de Informatica Matei Basarab din Ramnicu Valcea, Liceul Tehnologic Filiasi din judetul Dolj si Liceul Tehnologic Vitomiresti din judetul Olt.

Proiectul Elevul EDI a insemnat pentru 550 de tineri ocazia de a lua contact direct cu mediul de afaceri si de a primi suport si consiliere profesionala. Tinerii participanti au fost ajutati pentru a se putea dezvolta pe plan profesional si social, astfel incat sa le fie usurata integrarea in societate.

Beneficiarii proiectului participa la Analiza SWOT a regiunii din care fac parte

„Pentru elevi, acest eveniment a reprezentat o prima interactiune intre ei ca si beneficiari ai proiectului, o experienta directa de participare la un proces de selectie, posibilitatea de a intra in contact cu producatorii experimentati si de a interactiona direct cu antreprenorii din domeniul agricol, dar nu in ultimul rand sansa de a cunoaste mai bine aspectele inovatoare legate de marketingul produselor, utilajelor si masinilor agricole” a declarat Ina Rizoaica, manager de proiect.

Pe parcursul celor doua zile ale targului, tinerii au vizitat standurile de la Romexpo si au interactionat cu reprezentantii companiilor din domeniul agricol si al industriei alimentare. La finalul primei zile, a fost organizat un atelier de lucru in care fiecare echipa a ilustrat grafic produsul cel mai inovator al firmelor selectate. In cea de-a doua zi, in cadrul sesiunilor practice, elevii au identificat firmele care prelucreaza materii prime din regiunea de Sud – Vest a tarii, iar la final au desenat o harta a resurselor din regiune. Ei au fost informati in legatura cu strategiile de dezvoltare regionala si au realizat impreuna o analiza SWOT a regiunii din care fac parte.

„Prin Proiectul EDI, la INDAGRA, am avut ocazia sa discut chiar cu managerul firmei pe care am ales-o pentru studiu. Mi s-a parut foarte interesant ca mi-am invins emotiile de a aborda persoane importante pe care nu le cunosteam”, a impartasit cu entuziasm unul dintre elevii participanti la activitate.

Elevii se pregatesc pentru interviuri la firmele prezente la targ