Programul ,,Paine si Maine” prin ochii unui dascal

Pe Inelia Tentea, profesor pentru invatamantul primar la structura scolara Leordoasa,  judetul Dolj, o gasesti mereu inconjurata de copii, cu zambetul pe buze si dornica sa ajute. Cu toate ca la ea in clasa invata simultan clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a, aceasta reuseste sa-si imparta rabdarea la toti copiii si sa ofere fiecaruia atentia cuvenita. ,,Cu toate ca sunt nazdravani si sunt de varste diferite, orice ar face nu reusesc sa ma supere”, marturiseste ea zambind. Rasplata dedicarii cu care isi desfasoara activitatea este pe masura. Copiii o indragesc si o rasplatesc cu multa afectiune si apreciere. ,,La intalnirea de dimineata isi arata afectiunea si imi fac complimente, lucru care ma bucura si ma umple de energie”, adauga ea.

Inelia Tentea (2)

De peste 16 ani de cand profeseaza la Scoala Leordoasa i-au trecut prin mana mai multe generatii de copii si, astfel, a reusit sa cunoasca foarte bine comunitatea si problemelor cu care se confrunta oamenii. La lansarea programului Paine si Maine in luna aprilie, aceasta povestea despre necesitatea unui astfel de program:

Inelia Tentea (3)

,,Programul Paine si Maine este pentru copiii de la noi din scoala o necesitate. Cu toate ca parintii isi doresc sa le poata oferi copiilor mai mult, conditiile grele de trai si lipsa oportunitatilor de angajare ii limiteaza foarte mult. Sunt familii cu mai multi copii care mananca o singura data pe zi, impartinad aceeasi farfurie cu mancare. De asemenea, parintii nu au pregatirea necesara pentru a-i ajuta pe copii la lectii. Fara un ajutor exterior si copiii ar avea acelasi traseu cu al parintilor si este pacat. Sunt copii buni care pot si merita mai mult. „ a spus aceasta.

Inelia Tentea (5)

Dupa sase luni de program, lucrurile arata diferit:

,,Acum, copiii mananca sanatos, isi fac temele la scoala si sunt astfel mult mai bine pregatiti. Ma bucur sa vad ca programul are impact atat la nivel individual, cat si de grup: petrecandu-si mai mult timp la scoala si tinand cont de anumite reguli de comportament pe care le-au invatat si le-au pus in practica in timp ce isi iau masa sau in timpul orelor de after school, copiii au devenit mai disciplinati si ordonati. Pot lucra mult mai usor cu ei la clasa si rezultatele lor scolare s-au imbunatatit”, a spus aceasta.