,,Suntem mici, dar voinici” – spun preşcolarii din proiectul ,,Alege Şcoala -educaţie de calitate, viitor în comunitate”

,,Suntem mici, dar voinici” – spun preşcolarii din patru comunităţi defavorizate care, din toamna anului trecut, participă la activităţile programului ,,Grădiniţă prietenoasă”, parte din proiectul ,,Alege Şcoala -educaţie de calitate, viitor în comunitate”. De două ori pe săptămână, sub îndrumarea unui pedagog social, copiii sunt implicaţi în jocuri şi activităţi adecvate vârstei, menite să-i ajute să-şi exprime cu mai mult uşurinţă emoţiile,  să-şi îmbunătăţească abilităţile de înţelegere, comunicare şi interrelaţionare, să-şi dezvolte creativitatea si expresivitatea.

,,Impactul proiectului este unul pozitiv. Copiii rămân cu multă plăcere după programul şcolar ca să ia parte la activități, acestea fiind atractive și plăcute, pliate pe nevoile de dezvoltare şi învăţare ale acestora. În cazul copiilor cu probleme emoționale, spre exemplu, Luca, evoluția este una favorabilă: râde mai mult, se implică în joc mai mult, este mai atent, iar reacțiile acestuia sunt în concordanţă cu vârsta. Totodată,  în cadrul programului este alături de fratele mai mare și astfel, percepe mediul educațional ca fiind unul plăcut și sigur. Progrese a înregistrat și Andra, care a început să-și dorească să fie ascultată mai mult, să exprime verbal impresii și dorințe chiar dacă limbajul este încă deficitar”, spune Florentina Mihăilă, pedagog social în cadrul Proiectul ,,Alege Şcoala – educaţie de calitate, viitor în comunitate”.

Proiectul ,,Alege Școala ‐ educație de calitate, viitor în comunitate!” este desfăşurat de fundaţia World Vision România în parteneriat cu Patriarhia Română, în comunităţile Predeşti, Sopot, Băileşti (jud. Dolj) şi Parpaniţa (jud. Vaslui), pe o perioda de 36 de luni. Proiectul vizează livrarea unor servicii integrate și centrate pe nevoile educaționale ale copiilor din grupurile vulnerabile identificate la nivelul celor patru școli partenere, din jud. Dolj și Vaslui, în vederea facilitării accesului la educație și reducerii părăsirii timpurii a școlii. În această toamnă, 260 de copii au fost incluşi în proiect şi au devenit benficiari direcţi ai activităţilor educaţionale special gândite pentru a se plia pe nevoile lor. Pe langa implementarea unui model de grădiniţă prietenoasă, proiectul cupride şi derularea de programe ,,şcoală dupa şcoală” pentru copiii din ciclul primar şi gimnazial, precum şi alte activităţi care, cu siguranţă vor fi pe placul celor mici şi le vor oferi experienţe de învăţare şi dezvoltare: şcoli de vară, grădiniţe estivale, şcoli duminicale, cluburi tematice, excursii şi tabere educaţionale.   În cei trei ani de desfăşurare a proiectului, 691 de antepreşcolari, preşcolari şi şcolari din clasele primare şi gimnaziale şi părinţii lor vor fi beneficiari direcţi ai activităţilor.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.