Peste 3.000 de copii din comunități rurale sărace, din jud. Dolj, Vâlcea, Vaslui, au primit jocuri educaționale, distractive și rechizite cu ocazia zilei copilului, datorită donației de 100.000 de euro a Lidl România . În plus, compania a oferit și un kit cu multiple materiale educaționale și didactice pentru dotarea celor 18 școli incluse în programul Pâine și Mâine, al cărui partener este încă de la lansarea lui în aprilie 2016.
Pentru cei mai mulți dintre copii ziua de 1 iunie este asociată cu bucuria copilăriei lipsite de griji, cu daruri și anticiparea vacanței de vară. Dar nu fiecare copil trăiește aceasta experiență. În România, 1 din 2 copii din mediul rural trăiește în pragul sărăciei, iar pentru cei mai mulți dintre ei, ziua copilului este doar o zi ca oricare altele, când jocul este înlocuit de micile responsabilități în gospodărie.
Cadourile – personalizate în funcție de vârsta fiecărui copil – au ajuns în 57 de sate din județele Vâlcea, Dolj și Vaslui. Ele includ un joc educativ, un joc distractiv de tip board game, minge sau palete de badmington pentru activități sportive și rechizite. Acțiunea este coordonată de membrii organizației World Vision România și a fost posibilă datorită sumei de 100.000 euro, donată de compania Lidl România.
„Avem alături de noi un partener de nădejde care, ca și noi, și-a dorit sa facă din ziua de 1 iunie una memorabilă pentru 3.021 de copii de la țară. Donația Lidl de 100.000 euro – investită de noi în cadouri pentru copii de grădiniță și școală primară și in jocuri educative la școală – va crea și pentru ei amintirea unui moment de copilărie senină, luminoasă și lipsită de griji. Le va demonstra că cineva se gândește și la ei și că sunt importanți. Suntem recunoscători pentru acest gest mărinimos și responsabil al companiei Lidl România”, a declarat Daniela Buzducea, Director Național al World Vision România.
„Copilăria ar trebui să însemne joc, învățare și învățare prin joc. Din păcate, realitatea arată cu totul altfel în zonele sărace din România. Cei mai mici membri ai acestor comunități nu au șansa la o copilărie care, pe de o parte, să îi pregătească pentru viață și, pe de alta, să le ofere bucuria jocului, specifică vârstei lor. Din fericire, există inițiative care, treptat, reușesc să aducă o schimbare în aceste comunități. Pâine și Mâine este un astfel de proiect, în care am investit încă de la lansarea sa și pe care ne propunem să-l susținem în continuare”, a declarat Cristina Hanganu, Directorul Departamentului de Comunicare și CSR al Lidl România.